diety
-
Dobra dieta - lepsza pamięć
To, jakie produkty spożywcze znajdują się codziennie w naszym menu wpływa w znacznym stopniu na kondycję umysłową i sprawność intelektualną. Mózg stale odbiera, przeważa i zachowuje miliony informacji. Aby robić to sprawie potrzebuje przede wszystkim stałego dowozu energii, jak również wielu składników, które go budują i zapewniają odpowiednie przekaźnictwo nerwowe. -
Picie alkoholu zaburza aktywność genów zegara biologicznego
Przewlekłe picie alkoholu obniża ekspresję genów zegara biologicznego odpowiedzialnych za rytm okołodobowy naszego organizmu - informują naukowcy z Taiwanu na łamach pisma "Clinical & Experimental Research". -
Cynamon obniża ryzyko cukrzycy i chorób serca
Cynamon, o słodkawo-korzennym, lekko piekącym smaku i silnym aromacie ma nie tylko właściwości afrodyzjakalne, ale również zdrowotne. Naukowcy donoszą, że rozpuszczalny w wodzie wyciąg z cynamonu zawiera przeciwutleniacze, obniżające ryzyko cukrzycy i chorób serca. -
Woda pomaga w odchudzaniu
Picie wody przed posiłkami pomaga w utracie wagi, donoszą amerykańscy naukowcy. Badaniem tym "Ameryki" nie odkryli, jednak niewielu z nas pamięta, jak woda jest ważna dla naszego zdrowia i jak skuteczna przy odchudzaniu - informuje BBC. -
Borówki opóźniają starzenie się mózgu
Owoce jagodowe, takie jak borówka amerykańska czy truskawki mogą pomóc zachować sprawny mózg w starszym wieku - o odkryciu naukowców z USA, którzy rozszyfrowali też mechanizm korzystnego działania tych owoców, informuje serwis internetowy EurekAlert. -
Chcesz schudnąć - jedz mniej mięsa
Zmniejszenie spożycia mięsa może być kluczowym czynnikiem, pomagającym w obniżeniu wagi. Do takiego wniosku doszła grupa badaczy europejskich. Wyniki ich pracy opublikowano w amerykańskim piśmie naukowym "American Journal of Clinical Nutrition". -
Wąska talia - dłuższe życie
Osoby szerokie w pasie mają podwyższone ryzyko wcześniejszego zgonu z różnych przyczyn, niezależnie od masy ciała - wynika z pracy, którą publikuje pismo "Archives of Internal Medicine". -
Sok z buraków obniża ciśnienie
Sok z buraków pomaga obniżyć ciśnienie tętnicze - potwierdzili naukowcy, których badania opublikowało pismo "Hypertension". Działanie to jest zasługą zawartych w soku azotanów. -
Orzechy nerkowca - jedz na zdrowie
Orzechy nerkowca mogą pomóc w profilaktyce cukrzycy typu 2 - potwierdzają badania naukowców z Kanady i Kamerunu, o których informuje pismo "Molecular Nutrition & Food Research". -
Dobroczynny wpływ czekolady na serce
Spożywanie gorzkiej czekolady w umiarkowanych ilościach zmniejsza ryzyko niewydolności serca o jedną trzecią - wynika z badań, o których informuje pismo "Circulation Heart Failure".









